Bevisa för vem?



Bevisa vad, bevisa för vem, varför?

Hur kan man "bevisa" hur långt man kommit genom en lista, hur kan man bevisa hur långt man kommit med sin häst genom att visa allt hästen kan.

Vad är det som säger att bara för att ens häst kan massa saker så har man kommit jättelångt?
Du kanske har en bättre relation med din häst som inte kan "någonting" en den personen som har en häst som kan allt.

Det är känslan man ska gå efter. Känna efter själv.
Känna. Höra. Andas.

Det är bara DU som förstår din och din häst relation. Hur gärna andra än försöker så är det bara du.

Jag kan säga såhär: För några månader sen var Indiana duktig på de tricken hon kunde, hon kunde de olika lekarna, hon gjorde det jag bad henne om.
Men det fanns aldrig riktigt någon glädje. Jag gjorde allt utan en mening.
VARFÖR skulle hon gå cirklingame, VARFÖR skulle hon göra si och så.

Jag ändrade mig, började istället bara VARA, började busa med henne. Struntade i "Nh" och hittade på egna saker. Började fråga henne vad hon ville.

Allting förändrades. Det är värme och glädje mellan oss. Ni kanske inte ser den tydligt, men vi känner. När vi står i boxen och myser, när vi springer sida vid sida. Vi vet varför vi gör det.
Vi gör det för att vi tycker det är kul , vi gör det för att vara tillsamans.
Arbeta tillsamans som en, inte två.

Sluta försöka ljuga för er själva. Känn efter, släpp kontrollen för en stund.
Det kommer hjälpa.
Tro mig.

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: kikki

Braaa text!

2011-08-11 @ 23:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0