Dagens Ridning



Idag gick ridingen kanon! Började med att "uppvärma" i paddocken. Hon gick mjukt och fint men lite efter ibland med bakbenen. Efter att jag ridit i trav och värmt upp henne gick vi över till galoppfattningar, som också gick väldigt bra! Någon skänklevikning som gick sådär men annars gick det superbra:)
Satte mig sedan ner i traven och arbetade henne lite på volten. Försökte att inte irritera henne med mina skänklar, utan andvände mina ben istället för fötter för att få igång henne och hålla henne i det tempot. Gick bra!

Sedan red vi bort till min och Ellinors lilla "terrängbana" Vi hade höjt upp och fixat lite nya hinder igår som vi testade idag. Det gick sjuuktbra! Har aldrigt gått så bra tror jag. Sprången blev perfekta och tempot.
Sedan skrittade vi av och resten av tiden vi var i stallet hade vi STORSTÄDNING!
Tog bort allt som var där vi har foder och sånt, sopade och fixade. Vilka skigrisar vi är i vårat stall haha ;) Men nu är det iallfall jättefint! Gerth kom in och sa att var var duktiga ;)



När jag skulle ta ut Indiana i hagen så stannade hon innan hon skulle in och tittade lite konstigt på mig. Jag fattade inte varför och försökte få in henne i hagen. Sen när jag släppte in henne i hagen kom jag på varför hon inte ville in. Jag hade GLÖMT hennes FLYGLUVA ! Men jag tyckte inte det var så mycket flugor ute så hon fick vara utan.
Speciell liten häst jag har ;)


Kommentarer
Postat av: elin

vad fina ni är :)

2011-08-13 @ 23:17:34
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0