Dagens ridning

Lite lerigt i paddocken som gjorde att Indiana "släppade" efter lite med bakbenen. Blev också lite obekvämt att sitta ner i traven när hon gjorde så. Försökte jobba med henne så att bakbenen också hängde med.
Galopperna blev fina, hon fattade där jag gav henne skänklen och saktade av efter halva volten. Ena varvet behöver jag få ut henne mer , för annars vill hon gärna gena.

Jag satte upp ett litet hinder och en bom en liten bit framför. Gjorde den övningen för två dagarar sen när Bella hade lektion för oss, dock gick det inte så bra då. Jag ville testa idag, själv utan att någon tittade på.
Kom i trav, försökte rätta upp mig, höll ett jämt tempo och hade bena om.
Det gick kanonbra! Hon rev en gång, där var det jag som hade lite dåligt tempo. Men annars stannade hon inte eller sprang åt sidan en ända gång. Vi hoppade det några gånger och sedan fick det räcka :)
Berömde massor och skrittade av.  Skönt att det gick bra och att jag behöll fokusen hela tiden! Tänkte posetivt  " NU KLARAR VI DETTA" och så flög vi över. Iget högt hinder, men det är inte höjden som räcknas.
Indiana tyckte nog det var kul, speciellt när vi båda klarade det tillsamans.

 ( gammal bild)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0