Indiana är halt



Indiana har varit lite halt på vänster framben nu några dagar. Hon haltar inte i skritten utan det är i traven som hon går orent.
Jag var inte i stallet igår p.g.a konfa i stan... Dock i förrgår kändes benet mycket bättre, det var inte varmt och hon haltade inte.
Hon ömmar ganska mycket eftersom hon nu går barfota. Jag var inte speciellt nöjd med verkningen som hovslagaren gjorde ( inget illa menat) och därför kommer det ut en hovvårdare på torsdag och ska fixa till hovarna. Vi får se om det bli bättre då!

Iaf så rider jag inte nu. Även om hon inte haltar så vill jag inte ta några risker.
Jag går små promenader på tio minuter så att hon får röra lite på sig och sedan tränar jag lite trix o.s.v från marken utan att belasta hennes ben.

I fredes marktränade vi och hon var SÅ positiv till allt och ville så gärna vara till lags. Kommer kanske skriva om den träningen lite senare.

     Jag ska till henne nu i eftermidda/kväll och då gå en promenad/träna lite från marken i ridhuset.
Får först se hur hennes ben är och därefter beslutar jag vad jag ska göra med henne. 

                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0