Dagens ; Träning

Indiana gick toppenbra på gårdagens ridning så marktränade/red löst idag istället.

Började med att hon fick vara lös i ridhuset och bara vandra runt lite och sedan satte jag på ledrepet.
 Tag något varv i cirkling game i skritt där jag bara visade med mitt kroppspråk. När jag kallade in hene sa jag ingenting utan bara böjde mig en aning framåt = hon kommer in till mig dirket.
Så härligt att se att hon har 100% fokus på mig i cirklinggame nu, varenda kroppsrörelse eller energi jag andvänder märken hon av. Det kan man säga är stoor förbättring sen förra året..



Tog fram en blå "pressening/vattenmatta" och övade lite med den. Var MÅÅNGA MÅÅNGA månader sen jag övade med den! Först fick hon gå över den och stå på den, där rörde hon inte en min.
Sedan så tog jag den över henne och viftade och runt o.s.v Där var hon jätteduktig!
Det vi behöver träna mer på att hon ska känna sig säkrare när jag drar den över hennes huvud och sedan ska jag öva med att hon ska kunna ha den fladdrande när jag rider och när den fladdrar bakom henne. 



 Sedan hoppade jag upp på henne lös och red runt lite. Övade svänga som går bättre och bättre för varje gång! Hoppade sedan ett hinder några gånger som gick dunderbra! Efter det hoppade jag av och höjde och hoppade igen och det gick också sjuktbra!



 Åhh älskar den känslan av att vara 100% trygg på hennes rygg även om jag rider löst och hoppar. Är inte det minsta rädd eller nervös. Är tusen gånger säkrare när jag hoppar med henne utan utrustning eller med utrustning... Älskade fina häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0