Det vackraste som finns

Markarbete med Indiana idag. Gick väldigt bra, drar igenom det snabbt:

Började med att hon skulle gå på en volt runt mig, vara avslappnad och gå i en lagom takt. Speciellt i traven övade vi på en lång och avslappnad form. Efter bara en liiten stund så hittade hon formen hon ville vara i och så jobbade hon i den.
Hon var både pigg och busig, men slappnade av fint.  I galoppen så bockade hon lite, men annars gick hon relativt lungt på volten. Fattade galopp i båda varven och behöll galoppen utan några problem. Hon vände inte in och surade i hennes "svåra" varv.
Sen gjorde jag komandot för ligg och hon la sig ner. Sedan gjorde jag komandot för "ligg på sidan/död" och hon gjorde det och låg kvar ganska länge och var jätteavslappnad!  Mitt #mål# är b.la att hon ska vara så trygg att jag kan lyfta upp hennes huvud och lägga det i mitt knä o.s.v Men stressar inte fram något utan det får komma när det kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0